כל בעל אתר אינטרנט, מתכנת או איש שיווק צריכים לדעת שכדאי להתאים את האתר למנועי חיפוש ובראשם גוגל. העיצוב, הנראות והקריאה לפעולה חשובים מאוד אך אם האתר לא יותאם לדרישות של גוגל, האתר לא יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ויהיה קשה לקדם אותו.
אחד השלבים הראשונים בתהליך קידום אתרים אורגני בגוגל הוא אופטימיזציה של האתר והתאמתו לגלישה נוחה ומיטבית גם לגולשים באתר וגם לזחלנים(בוטים) של גוגל. כן, לגוגל יש אלגוריתם שסורק את כל אתרי האינטרנט וחשוב מאוד שהאתר שלכם יהיה מובן גם לבוטים של גוגל.
מצורפת רשימת הבדיקות והפעולות שאני עושה לכל אתר חדש שאני מקבל לקידום ולכל אתר חדש שאני מעלה.
הרשימה כוללת הרבה מושגים טכניים שרוב הקוראים לא יבינו, לכן אני ממליץ להעביר את הרשימה למתכנת של האתר שלכם ולבקש שיבנה את האתר בהתאם לרשימה ההמלצות הבאות להתאמת האתר לגוגל.
ניתן להזמין את השירות שלי להכנת דו"ח להתאמת האתר שלכם לגוגל לפני , במהלך או אחרי שתעלו את האתר שלכם לאויר.
סביבת פיתוח האתר – להוסיף בקובץ רובוטס disallow וגם תגית מטה בהדר – Noindex, nofollow. לא לשכוח להסיר בעליית האתר לאויר!
אתר חי – בדיקת קובץ Robots.txt ותגיות מטה index, follow על מנת לוודא שאין חסימה של גוגל לסריקת האתר.
מבנה אתר – בדיקת היררכיה של התוכן ובדיקת תפריטים. חשוב שגוגל יוכל להגיע לכל דף באתר על ידי קישורים פנימיים באתר. מקסימום 3 לחיצות מדף הבית.
שביל פירורי לחם (BreadcRUMBS) – האם מופיעים באתר במבנה תקין?
מפת אתר – יצירת מפת אתר XML להגשה לגוגל ומפת קישורי HTML במידה ומדובר באתר גדול.
Search console – הגשת מפת אתר לגוגל. בדיקת תקינות האתר במובייל, בדיקת אינדקס האתר בגוגל ותיקון שגיאות + הפניות.
בדיקת אינדקס אתר – כמה עמודים גוגל מכיר, האם גוגל מבין את מבנה האתר. מבוצע על ידי פקודת site:www.sitename.co.il בגוגל
מהירות אתר – אופטימיזציה לתמונות ולקוד האתר והוספת תוסף cache באתרי וורדפרס.
התאמה למובייל – להקפיד על הצגת תוכן ותפריטים זהים לגרסת האתר בדסקטופ. לא להסתיר תכנים שמופיעים בקוד על ידי עיצוב. קנוניקלים ותגית alternate במידה ויש גרסת מובייל מותאמת והאתר לא רספונסיבי.
תגיות H1 – כותרת ראשית בתוכן העמוד. כמה שיותר גבוה בקוד ובעמוד עצמו.
תגיות H2 – לא בתפריטים. לא להשתמש בתור עיצוב. להשתמש רק בקטגוריות, תת קטגוריות ומוצרים.
תגיות H3-H6 – לא להשתמש בתור עיצוב. להשתמש רק לתכנים מהותיים בעמוד שקשורים לכותרת העמוד.
כתובות URL – חשוב להקפיד על כתובת שונה לכל עמוד שמציג תוכן שונה!
כתובות URL – להקפיד על כתובות קצרות וברורות. עדיפות לכתובות באנגלית כדי שראו טוב כשמשתפים קישורים מהאתר.
כתובות URL – לא משנים ללא התייעצות עם מקדם!
פרמטרים ב – URL -במידה ויש פרמטרים שמשנים את התצוגה/תוכן לעדכן את המקדם.
כותרות Titles – בתור ברירת מחדל להציג תמיד: שם העמוד | שם האתר
תגיות description – בתור ברירת מחדל להציג תמיד תיאור קצר שמשכנע את הגולשים להיכנס לאתר. תיאור יחודי לכל עמוד באתר!
תגיות Canonical – במידה וניתן להגיע לעמוד מסוים מכתובות URL שונות להוסיף קנוניקל
תגיות ALT לתמונות – בתור ברירת מחדל שם המוצר / כותרת העמוד לתמונות נושא
תגיות TITLE לתמונות – בתור ברירת מחדל שם המוצר / כותרת העמוד לתמונות נושא
התאמת תמונות לשיתוף ברשתות חברתיות – התאמת גודל ונראות על מנת שקישורים שישותפו בפייסבוק ובוואטסאפ יראו טוב
תכנים באתר – האם התכנים איכותיים? האם גוגל סורק את כל התכנים? האם יש תכנים כפולים/משוכפלים/נסתרים
עימוד PAGINATION – תגיות NEXT/PREV + הוספת מספר עמוד ב – TITLE מעמוד 2 והלאה
עמוד 404 – בדיקת הודעת 404, לעצב תמיד עמוד שימושי על מנת להמשיך את הגלישה באתר. חיפוש/קטגוריות/מבצעים
טפסים – כמה שפחות שדות. נוחים ובולטים
המרות – כמה שפחות שלבים כדי להוביל גולש להמרה. הזמנות/לידים
פיקסלים – גוגל אנליטיקס + Search console + פייסבוק פיקסל + התאמה לאיקומרס במידה וקיים.
במידה ואתם מעוניינים שאשלח לכם דו"ח אופטימיזציה מפורט
עם המלצות ליישום לאתר שלכם הזמינו את השירות כאן:
-
- מבצע!
דו"ח אופטימיזצית אתר לקידום בגוגל
- המחיר המקורי היה: ₪2,500.00.₪1,500.00המחיר הנוכחי הוא: ₪1,500.00.
- הוספה לסל